Vanliga frågor & svar

Har du något du undrar över? Kika här under för att se om du hittar det svar du letar efter!

Hur gör jag en beställning?

Gå till vår guide för att läsa om hur processen går till.

Kan jag beställa prover?

Ja! Att beställa vårt provset är bra om du vill se och känna på våra trycksaker hemma i lugn och ro. Du kan läsa mer om detta och beställa provset här.

Gör ni skräddarsydd design?

Vi älskar att skapa vackra trycksaker, och erbjuder i mån av tid även skräddarsydda lösningar. Då detta kräver en längre designprocess blir också kostnaden större. För mer information, och för att starta processen, maila oss på info@brollopochpapper.se.

När ska jag beställa mina inbjudningskort?

Som en generell riktlinje så rekommenderar vi att beställa inbjudningskort 3-4 månader i förväg. För mer information och tips, besök vår planeringsguide.

Kan ni hjälpa mig med texten till mitt inbjudningskort?

Självklart! Som en hjälp har vi sammanställt olika textförslag i vår skrivguide.

Kan man trycka extra exemplar vid ett senare tillfälle?

Det går absolut, men att beställa ett färre antal kostar mer per styck än vad det gjorde i den ursprungliga ordern. Vi rekommenderar därför att beställa 10-15 extra exemplar för att vara på den säkra sidan om några gäster tillkommer. Det är också roligt att ha något exemplar över att spara som minne!

Kan man trycka på baksidan av kortet?

Vill du trycka på baksidan av ett kort, kontakta oss på info@brollopochpapper.se så kikar vi på en lösning!

Hur lång tid tar tryckprocessen?

Från det att vi fått er beställning tar det 1-4 arbetsdagar för oss att återkomma med ett utkast för godkännande. Det ingår två extra korrekturvändor för att du ska känna dig helt nöjd med dina trycksaker. När du godkänt den slutliga korrekturen och betalning skett, påbörjas tryckprocessen som tar ca 5-10 arbetsdagar med efterbehandling. Sedan packar vi din beställning och skickar, så tiden för posthantering tillkommer. Om det är bråttom vill vi självklart göra allt vi kan för att skynda på processen, men för detta tillkommer en extra avgift. Välj i så fall expressbeställning vid utcheckningen i kassan.

Kan man välja färger själv?

Ja. Man kan välja färg på både kort och kuvert. Alla valbara färger visas vid varje produkt under rubriken färg. Vill du se dem på närmare håll går det att beställa hem ett provset där exempel på våra tillval finns med och man kan få se vår färgkollektion.

Kommer mina färdiga trycksaker att ha samma färger som de jag ser på min skärm?

Färgåtergivningen skiljer sig från skärm till skärm vilket gör att vi inte kan garantera en exakt likhet i färg mellan din skärm och den färdiga trycksaken. Om du känner dig osäker kan du alltid beställa ett provset, så kan du se färgerna och jämföra dem med varandra.

Kan ni montera allt för mig?

Ja, vi erbjuder montage av kuvertfoder, vellumfodral, sidenband, snöre och vaxsigill till en extra kostnad. Du kan välja detta som tillval när du beställer dina produkter.

Hur många frimärken behöver jag per kuvert?

Om du väljer att endast skicka ett inbjudningskort, samt välja till kuvertfoder i ert kuvert, räcker det med ett frimärke. Vill ni skicka både infokort och inbjudningskort, välja till kuvertfoder i ert kuvert samt andra tillval kan det behövas två frimärken.

Kan jag avbryta min beställning när den är gjord?

Om du inte godkänt ett utkast som vi skickat går det att avbryta beställningen och du får dina pengar tillbaka. Har du däremot godkänt ett utkast och tryckprocessen är igång så går det inte längre att avbryta.

Kan jag returnera mina trycksaker?

Personliga trycksaker och produkter som är monterade går ej att returnera då de trycks och monteras på beställning. Alla övriga produkter, utan personligt tryck och de som ej levereras monterade, går att returnera inom 14 dagar från det att du mottagit leveransen. Om något skulle vara skadat vid leverans, så får du kontakta oss direkt så gör vi ett omtryck så fort vi kan. Om det är något du är missnöjd med, så berätta det för oss så gör vi vårt bästa för att hitta en lösning!

Läs vidare